I understand that it is not a new idea, I ask the adminstration/developers to decide if building defensive units will remain a permanent strategic decision making quirk.
Concept - (numbers,timeframes,ideas are arbitrary, the main thing is transportable with balance)
Conditions:
Defence units can be transported with the correct fleet.
Transport units must be present at the object to initiate "pack defence".
The timer is one week, upon completion the entire selected defense units are packed into transport.
Packed defensive units need to be unpacked at the new location, the timer is one week.
If the fleet is destroyed during transport, unpacking at the new location, all units are lost without recovery.
If the fleet is (accidentally) moved during unpacking,the timer will need to be restarted. (unpacked defence units are automatically sent with the fleet, similar to the toss aircraft carriers - just an idea, maybe something different?)
You can decide to reduce the timer with bonuses from officers, other experience's earned, or not at all.
Concept - (numbers,timeframes,ideas are arbitrary, the main thing is transportable with balance)
Conditions:
Defence units can be transported with the correct fleet.
Transport units must be present at the object to initiate "pack defence".
The timer is one week, upon completion the entire selected defense units are packed into transport.
Packed defensive units need to be unpacked at the new location, the timer is one week.
If the fleet is destroyed during transport, unpacking at the new location, all units are lost without recovery.
If the fleet is (accidentally) moved during unpacking,the timer will need to be restarted. (unpacked defence units are automatically sent with the fleet, similar to the toss aircraft carriers - just an idea, maybe something different?)
You can decide to reduce the timer with bonuses from officers, other experience's earned, or not at all.
13 September 2023 13:48:13
У каждой расы сейчас есть мобильная оборона для объектов: Викинги, Гидралиски и Штурмовики с Перехватчиками (с бонусом от Ангара они по урону могут сравняться с обороной).
Для ситуации «переехать всей планетой за тридевять галактик» сейчас тоже есть какое-никакое решение — продать старую планету через Реестр и на вырученное отстраивать новую.
Какие сценарии вы видите, где это предложение необходимо?
Для ситуации «переехать всей планетой за тридевять галактик» сейчас тоже есть какое-никакое решение — продать старую планету через Реестр и на вырученное отстраивать новую.
Какие сценарии вы видите, где это предложение необходимо?
13 September 2023 14:42:31
My example is that i built three dunkleosteus with planetoids and defense, two of these have become obsolete, I would like to transport everything on to one dunkleosteus
Мой пример - я построил три дунклеостеуса с планетоидами и защитой, два из них устарели, я бы хотел перевезти все на один дунклеостеус
Мой пример - я построил три дунклеостеуса с планетоидами и защитой, два из них устарели, я бы хотел перевезти все на один дунклеостеус
13 September 2023 14:52:50
Thank you for your vote and opinion.
Please explain why you think it's nonsense.
Concept - (numbers,timeframes,ideas are arbitrary, the main thing is transportable with balance)
It doesn't have to be exactly this mechanic, I couldn't think of a way to make the proposal as a pure freebie.
There has to be an element of risk, and a balance factor.
I'll add another condition: Premium account
Спасибо за Ваш голос и мнение.
Пожалуйста, объясните, почему Вы считаете это бредом.
Концепция - (цифры, сроки, идеи произвольны, главное - транспортабельность с балансом)
Не обязательно должна быть именно такая механика, я не смог придумать, как сделать предложение чисто бесплатным.
Должен быть элемент риска, и фактор баланса.
Я добавлю еще одно условие: Премиум-аккаунт
Please explain why you think it's nonsense.
Concept - (numbers,timeframes,ideas are arbitrary, the main thing is transportable with balance)
It doesn't have to be exactly this mechanic, I couldn't think of a way to make the proposal as a pure freebie.
There has to be an element of risk, and a balance factor.
I'll add another condition: Premium account
Спасибо за Ваш голос и мнение.
Пожалуйста, объясните, почему Вы считаете это бредом.
Концепция - (цифры, сроки, идеи произвольны, главное - транспортабельность с балансом)
Не обязательно должна быть именно такая механика, я не смог придумать, как сделать предложение чисто бесплатным.
Должен быть элемент риска, и фактор баланса.
Я добавлю еще одно условие: Премиум-аккаунт
15 September 2023 00:30:07
Ваше предложение очень сильно изменит баланс. Что предложите взамен?
15 September 2023 21:58:36
Marsman, i find your concept intresting but also a way to fully unbalance the games dynamic if you come back a way for a counter this massive change i would be more for but on its face value its a no
16 September 2023 01:48:33
Reputation 201
Group humans
Alliance Combining the Zerg and Terran
111
47
60
Points 22 481 826
Messages 75
В таком случае логично будет продавать защитных юнитов на бирже. Как вам такое предложение?
16 September 2023 14:47:49
Quote: RedBarmaley
Ваше предложение очень сильно изменит баланс. Что предложите взамен?
Чтобы разложить все по полочкам, я предлагаю бизнес, а уж как он будет работать или нет - решать вам.Quote: zemlyanin_
В таком случае логично будет продавать защитных юнитов на бирже. Как вам такое предложение?
Это тоже могло бы работать, но, по мнению разработчиков, переносимая защита сильно меняет баланс16 September 2023 22:41:30
Reputation 125
Group Government
Alliance Guardians of the Galaxy
224
68
243
Points 37 738 951
Messages 63
По мне так не нужная функция, как верная подметил UncleanOne, у каждой рассы есть мобильная оборона, в целом это все коррелируется с реальностью, есть мобильные комплексы, есть станционарные фортификационные сооружения. Так можно прийти к тому, что и шахты начнем перевозить.
17 September 2023 05:43:56
The way I see it, you can buy/sell entire estates, but not security
I'm looking for options, perhaps in the object stats, where there is a button to transfer capital, add a button there, transfer defence for 1000HC
I'm looking for options, perhaps in the object stats, where there is a button to transfer capital, add a button there, transfer defence for 1000HC
17 September 2023 21:36:17
Information
You are not authorized
1 users are reading the topic (guests: 1)
Users: 0