Сообщения пользователя: UncleanOne
Тема: Анонс: переработка Колонизационной технологии |
18 Сентября 2024 16:33:54
Сообщение #6579
Цитата: H2O
сами крутите вертите в неожиданный момент
Люди просили поменять заранее, и об этом предупреждалось.
Тема: Анонс: переработка Колонизационной технологии |
16 Сентября 2024 19:29:07
Сообщение #6578
Цитата: _Leha_
Может как-то технически можно реализовать возможность отказа игрока от появления лун
Вы можете самостоятельно покинуть неугодную луну в любой момент.
Тема: Announce: Colonization technology rework |
16 Сентября 2024 11:45:19
Сообщение #6577
Цитата: Frankie
What will happen with the satellites that are over the limit?
Цитата: UncleanOne
None of your objects will be deleted automatically, but after the technology levels are recalculated you can be affected by overpopulation if you have objects not fitting into new limits.
Цитата: Frankie
Will we be given the chance to abandon them with resources coming back as well?
No, this option will be only for planets.
Тема: Announce: Colonization technology rework |
14 Сентября 2024 21:49:14
Сообщение #6576
Цитата: kotek
Can I safely assume that satelite limit 3/tech level will also be 1/spire level for xerj?
Yes, 1 per each Spire level.
Тема: Newbie Experience 2024 |
14 Сентября 2024 19:31:01
Сообщение #6575
Цитата: Mikey
It's a good thing to limit massive growth of single players in other ways instead of charging all players more.
Not using strict limits is a design choice. We don't want players to feel that they have reached an absolute limit and have nothing to do anymore.
Цитата: Mikey
Cost to post to forum or speak with admins, absolutely a horrible idea for growth of the game.
While I agree with the sentiment on an emotional level, this thing works.
We're not a secret department of Blizzard for browser games, and we don't have enough staff for thorough moderation. The main forum is Russian and, in accordance with stereotypes, it was a constant shitstorm back then. Having a cost on posting really helps keeping discussions civil. 50k Vespene may seem huge for a starting player, but it's pretty tame for developed player.
Also, we have more ways of communication other than forums, e.g. chat and message groups, that are free to use.
Цитата: Mikey
This needs to be fixed Immediately or i don't see the game lasting another year at the rate customers are getting angry about cost.
I believe it's been in place since 2018 or so. Not sure how did you get this prediction.
Цитата: Mikey
The conscience contract it's laughable.
Because it's a joke.
Цитата: Mikey
They don't have a professional look to them, which is understandable since the game is maintained by developers not graphic artist.
We have graphic artists, just not on AAA level. I hate the “small indie company” meme, but we're literally that.
Цитата: Mikey
There is no App available for the game during away times from a console or computer, to do basics like defend fleets or hide resources on an expedition.
Game is playable from mobile browser, and we did have an app at some point (not sure about its current status though).
Цитата: Mikey
You have to improve customer satisfaction before that though.
Well, that's the problem of the game's genre. It has to be optimized for customer suffering first and foremost. It's a sandbox where anyone's advantage necessarily translates into someone's else problems.
Events for player participation? Low online players get less from them and will be wrecked by those who can fully benefit from those events.
Discounts on paid options? F2P users gonna suffer, since paying players are getting even more advantage.
And so on. It's hard to find the “truly balanced” state for this sandbox, the whole history of the game is basically trial-and-error.
Overall, thanks for the feedback. While most of the things you critisize are either by design, or not that easy to fix (like, this project started as a StartCraft fan-game, but that doesn't mean it's possible for us to be on the same level as StarCraft), we appreciate the discussion.
Тема: Изменены требования для Дредлисков, Стражей, Пожирателей и Панкоров |
12 Сентября 2024 21:21:54
Сообщение #6574
Цитата: Zalyais_human
Любопытно, если быстро сбить солнечные спутники в начале боя (плетями, например), то оборона выключится?
Нет, но это больше издержки СБ4, чем какое-то нерушимое правило игры.
Цитата: Roman1980
так же как во время боя флот не уничтожается с уничтожением ОПС
Спасибо, поржал.
(Гонору-то сколько…)
Тема: Анонс: переработка Колонизационной технологии |
12 Сентября 2024 19:18:40
Сообщение #6573
Цитата: Kashei
От куда взялись еще 54 спутника???
Оттуда, что в сообщении, написанном 9 дней назад, я не мог предвидеть новые требования, озвученные сегодня.
Тема: Изменены требования для Дредлисков, Стражей, Пожирателей и Панкоров |
12 Сентября 2024 19:14:58
Сообщение #6572
Цитата: Zalyais_human
Может, привязать свойство к уровню лепестка? Он как раз где-то там, на низкой орбите. Пусть с ним и стыкуются флоты союзников.
Т.е. если сфокусироваться на Лепестке в начале боя, все обороняющие флоты после его уничтожения развернутся, и прямо из боя полетят по домам?
Шпиль, может, не очень подходит для этого, но к разрушаемому зданию это подойдёт ещё меньше.
Тема: Updated requirements for Dreadlisk, Guardian, Devourer and Pancor |
12 Сентября 2024 17:01:27
Сообщение #6571
Dreadlisk:
· Incubator 16
· Acid Evolution 5
· Metal Spikes Evolution 3
Guardian:
· Incubator 18
· Acid Pool 8
· Acid Evolution 8
Devourer:
· Incubator 20
· Acid Pool 10
· Acid Evolution 12
Pancor:
· Incubator 23
· Metal Spikes Evolution 9
· Incubator 16
· Acid Evolution 5
· Metal Spikes Evolution 3
Guardian:
· Incubator 18
· Acid Pool 8
· Acid Evolution 8
Devourer:
· Incubator 20
· Acid Pool 10
· Acid Evolution 12
Pancor:
· Incubator 23
· Metal Spikes Evolution 9
Тема: Изменены требования для Дредлисков, Стражей, Пожирателей и Панкоров |
12 Сентября 2024 17:00:29
Сообщение #6570
Дредлиск:
· Инкубатор 16
· Эволюция кислоты 5
· Эволюция металлоигл 3
Страж:
· Инкубатор 18
· Кислотный бассейн 8
· Эволюция кислоты 8
Пожиратель:
· Инкубатор 20
· Кислотный бассейн 10
· Эволюция кислоты 12
Панкор:
· Инкубатор 23
· Эволюция металлоигл 9
· Инкубатор 16
· Эволюция кислоты 5
· Эволюция металлоигл 3
Страж:
· Инкубатор 18
· Кислотный бассейн 8
· Эволюция кислоты 8
Пожиратель:
· Инкубатор 20
· Кислотный бассейн 10
· Эволюция кислоты 12
Панкор:
· Инкубатор 23
· Эволюция металлоигл 9
Тема: Анонс: переработка Колонизационной технологии |
12 Сентября 2024 16:10:11
Сообщение #6569
Цитата: Templek
Много у еого около 100 спутников, предлагаете 70 опсок тупо расхреначить?
Уже обсуждалось.
Тема: Announce: Colonization technology rework |
12 Сентября 2024 16:07:37
Сообщение #6568
Extra changes from administration:
· no compensation for human and toss players for technology recalculation,
· compensation for decolonization reduced to 50%,
· severely reduced amount of satellites allowed,
· temporary ability to relocate planets for Premium users.
· no compensation for human and toss players for technology recalculation,
· compensation for decolonization reduced to 50%,
· severely reduced amount of satellites allowed,
· temporary ability to relocate planets for Premium users.
Тема: Анонс: переработка Колонизационной технологии |
12 Сентября 2024 15:56:14
Сообщение #6567
Новые правки от заказчика:
· компенсации при пересчёте уровней КолТ у людей и тоссов не будет,
· компенсация при «обналичивании» объектов в ходе деколонизации снижена до 50%,
· число спутников за уровень будет драматически снижено,
· можно будет покатать планеты по галактике.
· компенсации при пересчёте уровней КолТ у людей и тоссов не будет,
· компенсация при «обналичивании» объектов в ходе деколонизации снижена до 50%,
· число спутников за уровень будет драматически снижено,
· можно будет покатать планеты по галактике.
Тема: Анонс: переработка Колонизационной технологии |
7 Сентября 2024 16:30:56
Сообщение #6566
Цитата: sosiska
давайте хоть за уровень шпиля 3 спутника + за каждый 3 уровень ещё + 1 спутник ?
Уже обсуждалось.
Тема: Анонс: переработка Колонизационной технологии |
6 Сентября 2024 16:17:31
Сообщение #6563
Цитата: Vladtech
Если игрок не сможет сразу от планет избавиться, они исчезнут вместо с содержимым? Или останутся до тех пор, пока игрок их не покинет?
Цитата: Vladtech
Астероиды исчезнут у игрока, сразу, или будут до тех пор пока он их не передаст, или не покинет?
Цитата: Vladtech
Астероиды исчезнут рондомно?
Это всё объяснено в заглавном сообщении.
Тема: Анонс: переработка Колонизационной технологии |
6 Сентября 2024 13:26:12
Сообщение #6562
Цитата: NightZS
Можно будет сделать новую столицу, а бывшую деколонизировать?
Можно.
Цитата: NightZS
Сколько планет можно деколонизировать?
На сколько уменьшится лимит, столько и можно будет деколонизировать. В объявлении это указано.
Цитата: NightZS
Что будет с простыми ресурсами (металл, минерал, веспен) на деколонизированной планете?
Будут просто перенесены. Добавил это в объявление.
Цитата: -zZz-
Можете сделать вот это прямо сей час?
Стоимость Шпиля можем изменить заранее.
Цитата: ZLOBNYI_GnoM
проясните пожалуйста ситуацию с астерами
Астероиды вы можете без особого напряга передать союзникам. У вас ведь большой и дружный альянс.
Тема: Анонс: переработка Колонизационной технологии |
5 Сентября 2024 22:01:45
Сообщение #6561
Цитата: misconti
Или всё же флот находящийся на ней в момент деколонизации?
Находящийся на планете в момент деколонизации. (Если Император не передумает, конечно.)
Цитата: Facehugger
does it mean that Spire built to level 24 on the capital, will not give +8 planets?
No, it doesn't mean that. The question was whether Spire's bonus will be tied to the capital (i.e. only the level on capital would matter), and my answer was that we're not going to do that. Spire will work for planet slots the same way Neural Core works for fleet slots: max level across all objects.
Тема: Announce: Colonization technology rework |
5 Сентября 2024 21:05:44
Сообщение #6560
Цитата: Mangrove
You've updated way more than that!!!
Цитата: Mangrove
The levels have been changed.
The recalculation rules were made that way so new costs would be as close to old as possible. Since new costs have changed, recalculation rules had to be redone too.
Цитата: Mangrove
If you want a discussion to refine a change don't make it an announcement as though it's a firm change!
I'm sorry that our breaking change has already had a breaking change. But with all the political powers struggling to push their vision, things like these are hard to avoid.
(Imagine the Senate winning in couple of weeks and leaving all top zergs with useless lvl30 Spires…)