Сообщения пользователя: UncleanOne

Сообщение #6559
Цитата: Abatur
Цитата: UncleanOne
Когда
?

Уже обсуждалось.
Сообщение #6558
Цитата: NightZS
Ничего не сказано про шпиль зергов, что будет увеличивать кол-во планет.

Потому что он ещё не увеличивает. Когда будет увеличивать — тогда и будет сказано.
Сообщение #6557
Цитата: Mgla
Стоимость шпиля в какую сторону изменится есть понимание?

Я привёл таблицу.


Цитата: Infernoss
Разрешите дополнительный перенос стольни

Кровавая Администрация™ постановила: отказать.
Тема: Announce: Colonization technology rework | 5 Сентября 2024 17:12:36
Сообщение #6556
New CRP will be 6, not 5.5. Spire's cost would also change, but no existing levels will be recalculated.
Opening post was updated with new details.
Сообщение #6555
Новый КУ технологии будет 6, а не 5.5. Шпиль также получит новую стоимость, но без пересчёта существующих уровней.
Заглавное сообщение обновлено.
Тема: Панкоры озверели | 5 Сентября 2024 12:13:18
Сообщение #6554
Цитата: ELF
он нам с такими идеями не нужен

На этот случай есть глушение форумного сигнала. Если вас таких недовольных много, то вы без проблем обрежете смутьяну доступ на форум и без административного ресурса.
Тема: Announce: Colonization technology rework | 5 Сентября 2024 11:59:06
Сообщение #6553
Цитата: allyX
Yes!!! But you started from "52" - price of the last level, upgrade 3 levels and get "493".
And what is your "Coefficient of a rise in price"???

We're talking about 3 levels because the bonus will be given each 3 levels. And now you're suddenly comparing total cost of levels (x+3, x+2, x+1) with cost of level x, instead of cost of levels (x, x-1, x-2) that were required to get previous bonus? That's not right.


Цитата: kotek
This was indeed confusing. I should have said "if for the last upgrade to get planet I paid 100". Still, if CRP of level of spire is 1.7 and 3 levels are needed to get planet it means CRP for planet is 9.5.

Same as above. If for the last upgrade to get planet you paid 100, this means you paid 100 for previous 3 levels. You're getting the wrong number because you're comparing cost of next 3 levels to a cost of one previous level, instead of 3 previous levels.


Цитата: kotek
And now you say current spire has problem of high initil cost. Initial cost of spire is way less then initial cost of tech (at least for xerj).

Initial cost for Spire is the total cost of it's first 3 levels, which is higher than the cost of tech's first level.

I've added tables for new expected costs for both ColTech and Spire, please check these to see whether we're discriminating against zerg.
Тема: Announce: Colonization technology rework | 4 Сентября 2024 13:05:04
Сообщение #6552
Цитата: kotek
Now you show that is cheaper for xerj. True at some point, because of different initial costs, but in the long term the sum of geometric progress is given by:

initial_cost * (1-CRP^level)/(1-CRP)

No, the current Spire has a problem of high initial costs, which then are becoming more comparable with tech and cheaper after level 30. Because the effective exponent for Spire is lower than the exponent for the new tech.
You gave a formula, let's apply it (I've shortened some variables):
Cost(L) = I*(1-q^L)/(1-q)
Cost(L+3) = I*(1-q^(L+3))/(1-q) = I/(1-q) - I*q^(L+3)/(1-q) = I/(1-q) - I*q^L*q^3/(1-q) = q^3*(I/(q^3*(1-q)) - I*q^L/(1-q)) = q^3*(I/(1-q) - I*q^L/(1-q) - I/(1-q) - I/(q^3*(1-q))) = q^3*(I*(1-q^L)/(1-q) - I*(q^3+1)/(q^3*(1-q))) ≈ q^3*Cost(L)
Blue part is not proprotional to level, and becomes insignificant as level goes up, so the ratio of costs for levels L+n and L would be q^n.


Цитата: kotek
If up to level x I paied 100 units, then to get to level of x+3 (which is next planet) I need to pay:
x+1 -> 100*1.7
x+2 -> (100*1.7)*1.7
x+3 -> ((100*1.7)*1.7)*1.7

100*1.7 + (100*1.7)*1.7 + ((100*1.7)*1.7)*1.7 = 950.3 giving CRP 9.5 in terms of gaining additional slot for planet.

If up to level x you paid 100 units, that doesn't mean level x itself costs 100 units. E.g. if x=3 and you paid 100 total for levels 1, 2 and 3, their costs were something like 18, 30 and 52, so for the next 3 levels you'll have to pay
x+1 -> 52*1.7=88.4
x+2 -> 88.4*1.7=150
x+3 -> 150*1.7=255
With total cost of these 3 levels being 88+150+255=493, which is awfully close to 1.7^3 times 100.

I appreciate people checking my math, but I still believe I'm right in this case.
Сообщение #6551
Цитата: SK55555
К примеру у меня только 5 из 7 заколонены. Значит ли это что все планки останутся и после обновы будет выглядеть как 5 из 6? Но ничего удалять не придётся?

Не придётся.
Тема: Announce: Colonization technology rework | 3 Сентября 2024 23:05:44
Сообщение #6550
Цитата: bLoWsMokE
Is there an explanation as to WHY this is happening? Like... Is it just a big F you to the players

I think I had a discussion like that before.


Цитата: bLoWsMokE
Why change it for everyone that's the real rub here...
Цитата: UncleanOne
so long as it goes up and down for all players in a balanced way

Reworking things for some but not all would be definitely not balanced in this case.


Цитата: bLoWsMokE
maybe the reason is to lighten the server load for benign reasons

No.
(One of our services decides to act wonky because of some arcane reason, and now every change is because of “server load”. Overmind…)
Тема: Announce: Colonization technology rework | 3 Сентября 2024 21:05:07
Сообщение #6549
Цитата: bLoWsMokE
So there will be some kind of prompt a week before this change that will open up a menu so we can choose which planets to decolonize?

There will be an extra option in planet settings, where you could use decolonization. It would work the same as abandon, but with compensation of planet's objects, and it will only be usable a limited amount of times.


Цитата: bLoWsMokE
And as Xerj I will get 50% of the resources I spent on colonization tech levels back? Which planet will those resources go to?

Most likely it would be a kind of medal, which you will be able to activate on any planet you want.


Цитата: bLoWsMokE
And if I don't decolonize... Which planets will get auto deleted?

No objects would be deleted without your explicit action (or your enemy's, but that's not relevant here).
Instead, if you have more objects than your current limit allows, you will have an “overpopulation” debuff, which will reduce your production until you fix either the object count or the limit.


Цитата: Magisteria
It doesn't say, but do I assume correctly there would also be +1 Asteroid and +10 Satellites for each 3 levels of Spire?

Yes. Satellites will be gradually given with each level (+3, +3, +4, for total of 10 per 3 levels).


Цитата: kotek
In order to increase number of planets by 1 toss and terran needs to invest 5.5 more then for previous increase.
In order to increase number of planets by 1 xerj needs to upgrade spire by 3 levels with CRP 1.7, so 1.7 + 1.7^2 + 1.7^3 = 9.5 times more then for previous increase. It's not 3*1.7 which would be comparable.

That's not how geometric progressions and their sums work.
For example, full Spire24 costs 240M in 'gas equivalent'. New ColTech8 with same effect would cost 210M.
Then, Spire27 has a total cost of 1190M, while new ColTech9 would cost 1150M. Differences are 950M and 940M respectively, almost dead even.
Then, Spire30 has a total cost of 5850M, while new ColTech10 would cost 6330M. Differences are 4660M and 5180M respectively, so the tech is more costly to develop now.

3 levels of Spire have an equivalent CRP of 1.7^3, or 4.913. There's a bit of problem with initial costs (so it takes a lot of levels for Spire to catch up and become cheaper to develop in absolute values), but we've already decided to use CRP 6 for new ColTech so we are going to adjust the Spire too. (All details for new “new” CRP will be announced tomorrow.)
Тема: Ankündigen: Überarbeitung der Besiedlungstechnologie | 3 Сентября 2024 20:14:39
Сообщение #6548
Цитата: mike62
ich habe bei dem Xerden Besiedlugstech auf 8, habe also 9 Planeten, so wie ch es verstehe werde ich dann einen aufgeben müssen, um die anderen zu behalten muß ich dazu Turmspitze von jetzt Level 17 auf Level 24 erhöhen oder kann ich die restlichen Planeten auch so behalten?

Da andere Rassen 1 Technologielevel verlieren (von 8 auf 7), benötigen Zerg-Spieler Spire Level 21, um 7 Bonusplaneten (insgesamt 8) zu erhalten. Sie erhalten Ressourcen aus deaktivierter Technologie zurück, die die Kosten für zusätzliche Spire-Level decken sollten, und Sie haben die Möglichkeit, einen Planeten zu dekolonisieren, sodass Sie ohne nennenswerte Verluste vom alten Limit von 9 zum neuen Limit von 8 wechseln können. Technisch gesehen werden Sie nicht gezwungen, irgendwelche Planeten zu verlassen, aber es gibt eine Strafe („Überbevölkerung“), die die Produktion reduziert, wenn Sie mehr Objekte haben als Ihr aktuelles Limit.

(Sorry for Google Translate.)
Сообщение #6547
Цитата: Alexpala4
тогда аморту режте

Уже обсуждалось.
Сообщение #6546
Цитата: 3acpaNez
Вопрос по компенсации за брошенные планеты: компенсация с постройки каким образом будет расчитана? Стоимость первого + стоимость второго+ и т.д. или просто стоимость за последний уровень постройки?

Полная стоимость всех уровней.


Цитата: Infernoss
Идея взад не повернётся?

Сенаторы уже потихоньку возбуждаются, но я не думаю, что Император им позволит это заблокировать.


Цитата: Liquid
Что будет если по шпилю прилетит ядерная ракета? от неё отравление не поможет.

Не поможет, но есть другие варианты:
· Эволюция восстановления
· Запасной Шпиль
· Снос Бункера


Цитата: Mgla
Тобишь сначала срежут от 9, 2 уровня . чтоб не платить за 9 компенсацию и скажут у вас 7 компенсации небудет! верно же?

Зачем нужны такие выкрутасы, если можно вообще ничего не компенсировать?
«Старая» КолТ9 стоит 100М газа, новая Колт7 будет стоить 40М. Половину этой разницы мы компенсируем. Так же будет для уровней 10 и 11. (Это больше пример для иллюстрации теперь, потому что уже обсуждаем КУ 6, а не 5.5.)


Цитата: Strorri
А у кого 12 уровень Колонизационной технологии - компенсации не положено?

Новая КолТ10 будет дороже, чем старая КолТ12. Можем и компенсировать, отобрав у вас часть разницы.


Цитата: id268918622
А кто будет решать какую планету деколонизировать

Игроки будут решать, когда и какие планеты им покидать в режиме деколонизации.


Цитата: Urken
100% в рес будет преобразовано, без штрафов? Включая флот на планке?

Пока планируется так.


Цитата: idjal
Почему для Ксерга, что бы сохранить 10 планет нужен 30 уровень шпиля? Если первая дается бесплатно а последующие +1 за 3 уровня, то получается 27 нужен...

Уже обсуждали. Чтобы всего было 10 планет хватит 27-го Шпиля. 30-ый Шпиль будет аналогом КолТ10.


Цитата: Shloma
Прямо таки всё? А если у меня там 2 данкла 4 гравитона и 1 крыло вы мне ресами на стольню вернете, правда?

«Оценочная стоимость» не является стоимостью производства.
Но если это собираемые предметы, то как минимум ресурсы из их стоимости учтём.
Тема: Annoncer: Refonte de la technologie de colonisation | 3 Сентября 2024 19:27:49
Сообщение #6545
Цитата: Capt_Flint
Est-ce qu'on a une idée approximative de la date du changement de règle et va-t-on être prévenus une semaine d'avance du changement pour que nous puissons désoloniser avec compensation?

Aucune estimation pour le moment (nous utiliserons peut-être l'arrivée d'Iosif comme moment pour le faire). La ​​notification du moment où la décolonisation deviendra possible sera bien sûr publiée.


Цитата: Actarus
le niveau de technologie de colonisation pour obtenir une banque sera t il revu a la baisse, lui aussi ?? si non , va t'on perdre notre banque ??

Nous modifierons les conditions requises pour construire une banque. Les banques déjà construites ne seront pas affectées, ce n'est pas ainsi que fonctionnent les conditions requises dans le jeu.

(Sorry for Google Translate.)
Тема: Announce: Colonization technology rework | 3 Сентября 2024 19:15:54
Сообщение #6544
Цитата: Tauriel
then explain us technically why it is necessary to steal from us players again ?

We're not stealing anything from you. Everything on the server is the property of server's owners (except maybe for Hydarian Crystals before they are spent on anything), we're just shuffling it around according to owner's wishes. You can find more technical explanations in the license agreement.

From the gameplay perspective, this is a PvP game, so there's no difference for us whether the “number” you care about is 100 or 10, so long as it goes up and down for all players in a balanced way.


Цитата: Tauriel
and why should we not cancel all our premiums now ?

That's your decision, not ours. We're not forcing you to use any paid features.
But if you want some marketing from someone who is absolutely not a marketer, I'd say Premium's bonus planet will become a bit more powerful. Right now if someone has 10 planets and you have 11 after spending the same resources and using Premium, your relative power is 10% higher. But if you both drop 2 planets, and you have 9 while your opponent has 8, your relative bonus would be 12.5% instead.


Цитата: Leader111
I have 5 planets at level 4. How many will I lose and when is the update to be live?

You will be 1 planet over the limit.
Тема: Announce: Colonization technology rework | 3 Сентября 2024 18:52:32
Сообщение #6543
Цитата: Magisteria
On my Xerj my highest Spire is 17, so +5 planets. So that takes my total planet capacity to 1+5 plus 1 for Premium = 7...and I have 10 planets with Colonisation 8. If I read this correctly I'll only be entitled to decolonise one planet and the other two I just have to abandon

Right now your highest level is 17, because there's no need to develop it further. You can get it to 21 beforehand, which will bring your expected planet slots up to 9 (1 base, +7 from Spire, +1 from Premium). Then, after Colonization technology level is reset, you'll get enough resources back to cover the cost of these extra Spire levels, and you would only need to decolonize one planet to keep your empire within the new limit.
This change is not intended to hurt your race more than the others.
Тема: Announce: Colonization technology rework | 3 Сентября 2024 17:46:51
Сообщение #6542
Цитата: Moldovan
why you delete others opinion about it?

Because this is a “technical zone”, and rules against flood and flame are enforced more strictly here. There's a separate section for complaints.
Сообщение #6541
Цитата: -zZz-
Всего то?

Ясно, надо внять просьбам трудящихся и сделать 6.


Цитата: kra1t
С амортой что-то делать будут?

Нет.
Вы сможете избавиться от лишнего флота с компенсацией затрат, когда будет внедрена возможность деколонизации.


Цитата: xexexe
Если бы хотели порезать спутники , можно было просто сделать их по 9 или 8 за уровень колтехи.

Ну не может же быть такого, что у КА™ есть какие-то мотивы помимо спутников, верно?
Сообщение #6540
Цитата: Shloma
Можно сетку новой цены на кол теху кинуть с новым КУ, зарание спасибо